عکاسی صنعتی، تبلیغاتی

عکاسی صنعتی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی چیست؟

نوعی عکاسی است که به کالای خاصی که قصد فروش آن را دارید، توجه می‎کند. شما می‎ توانید عکاسی صنعتی را شبیه به یک “تصویر استوک” بدانید که در زمان جستجو برای یک کالای خاص در محیط آنلاین دیده ‎اید. هدف عکاسی صنعتی به سادگی، به تصویر کشیدن ماهیت یک محصول به بهترین شکل ممکن است. مصرف‎ کننده محصولی که می‎ خواهد بخرد را می‎ شناسد، حال زمان آن فرا رسیده است که او قانع به خرید این محصول خاص شود و این کار توسط عکاسی صنعتی و نشان دادن جلوه ‎های زیبای این محصول به او صورت می‎ گیرد.

عکاسی صنعتی بر جزئیات فنی سوژه، به عنوان مثال محصولات، ساختمان‎ ها، مواد غذایی و غیره توجه دارد. قصد اصلی آن نشان دادن واضح ویژگی‎ های سوژه برای به نمایش گذاشتن نحوه استفاده از آن است. هدف اول آن به نمایش گذاشتن سوژه در محیط آنلاین یا تبلغیات چاپی برای اهداف تجاری است. فروشندگان اغلب اوقات از تصاویر صنعتی به عنوان تکه ‎های اطلاعاتی استفاده می‎کنند تا مشتریان بالقوه بابت آن راغب به خرید شوند. پس‎ زمینه و نورپردازی باید خنثی باشد و نباید حواس بینندگان را از سوژه اصلی دور کند. در نتیجه، اکثر سایت‎ های فروشگاهی آنلاین نیاز به پس ‎زمینه‎ هایی به رنگ سفید دارند.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی پر زرق و برق‎‌تر است. نوعی از عکاسی که البته خود زیرشاخه عکاسی صنعتی به شمار می‎ رود و به احتمال زیاد در چندین صفحه از یک مجله شاهد استفاده از آن بوده ‎اید. تصاویر تبلیغاتی بیشتر در مورد به تصویر کشیدن یک ایده یا یک احساس هستند. به نسبت عکاسی صنعتی جنبه تبلیغاتی این نوع عکاسی به مراتب بیشتر است. در عکاسی صنعتی، شما در حال عکاسی یک محصول هستید و می‎گویید “بفرمایید!”

اما به عنوان یک عکاس تبلیغاتی، شما با آن‎که هنوز در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید، ولی از تصویر خود برای بیان یک داستان استفاده می‎کنید تا خدمات یا کالای شما جذابیت بیشتری داشته باشد. شما با گفتن چیزی که محصول به نمایش می‎ گذارد انگیزه خرید را در افراد به وجود می‎ آورید، تا این‎که محصول را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید. مانند عکاسی از محصولات آرایشی که همیشه داستان های زیادی پشت هر عکس است.

عکاسی تبلیغاتی از مجموعه تکنیک‎ های مختلف در بحث نورپردازی، پس ‎زمینه و وسایل کمکی استفاده می ‎کند تا یک صحنه‎ آرایی هنرمندانه و شیک به وجود آورد. اغلب اوقات این امر نیازمند تلاش و کمک بخش بازاریابی یک شرکت و متخصصان صاحب سبک آن است که در زمینه خاصی مهارت دارند. هدف اصلی این آماده ‎سازی ‎ها آسان‎ سازی کار عکاس در ثبت تصاویر حرفه ‎ای از سوژه (یا خدمات) با یک طعم خلاقانه برای جلب توجه مخاطبان است.

تمامی این مراحل آماده ‎سازی به همکاری پرسنل استودیو و صرف وقت کافی نیاز دارد. سپس از تصاویر نهایی می‎ توان برای ارائه پیام شفاف از طریق مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی و اینترنت استفاده کرد.

عکاس تبلیغاتی آزادی خلاقانه بیشتری در نحوه به نمایش گذاشتن محصولات، خدمات، شیوه ‎های زندگی و ایده ‎ها از طریق عکاسی دارد. عکاسان تبلیغاتی اغلب اوقات متخصصانی در زمینه بازاریابی، مدیریت تجاری و حوزه‎ های فروش هستند. براساس آماری که در سال ۲۰۱۱ توسط وب‎سایت Goldprints.com منتشر شده است، در ۸۰ درصد کمپین ‎های تبلیغاتی از عکاسی تبلیغاتی استفاده می‎ شود.

×

×