چاپ جعبه مقوایی

بطور کلی جعبه های مقوایی اصول مشخصی ندارند؛ اما به این معنا هم نیست که تولید این نوع جعبه ها، ساز و کار تعریف شده ای نداشته باشد. به منظور استحکام و ماندگاری بالا، در تولید و ساخت جعبه مقوایی، از سه لایه کاغذ استفاده می شود که عموماً ترکیب نامحدودی دارند.

توجه داشته باشید بدلیل صاف و مسطح بودن، جعبه مقوایی پتانسیل چاپ بسیار بالایی دارد و برای اثرگذاری هر چه تمام تر بر محصول بسته بندی شده نهایی، مواردی همچون خلاقیت، تناسب رنگ، مواد اولیه، ابعاد و چیدمان کالا، تجربه و مهارت تیم سازنده از باید های طراحی و سفارش جعبه مقوایی می باشد و نقشی حیاتی در میزان رضایت مشتریان و مصرف کنندگان بازی می کند.

مزیت های دیگری مانند سبک بودن، قدرت سفارشی سازی بالا، مقرون به صرفه بودن، بازیافت و استفاده مجدد باعث شده جعبه های مقوایی در صنایع مختلفی از جمله مبل سازی، غذا، حمل و نقل، پوشاک، و حتی بسته بندی محصولات تزئینی، هدایا و کادو مورد مصرف قرار گیرند و این موضوع نشان دهنده کاربرد جعبه مقوایی آن هم بطور گسترده و البته متنوع است.

چاپ افست بهترین نوع چاپ بر روی مقوا و ساختار این جعبه ها می باشد اما جعبه های مقوایی بسته به جنس و ترکیب لایه های آن از چاپ لیتو، دیجیتال و صفحه نیز پشتیبانی می کند.

یک نوع جعبه مقوایی که می توان نام برد، جعبه مقوایی شیار دار است که در ادامه به آن می پردازیم:

جعبه مقوایی شیار دار:

رایج ترین گونه ی جعبه های مقوایی است که بیشتر برای حمل و نقل کالا های کوچکی مانند فنجان، لیوان، کتاب و … به کار می رود. در جعبه های شیار دار مقوایی، طول همه ی فلاپ ها از مرکز تا لبه یکسان می باشد. هر چه سایز فلوت بیشتر باشد در برابر ضربه، از هم پاشیده شدن، مقاوم تر خواهد بود؛ و هر چه فلوت مقوا کم‌تر باشد، برای چاپ طرح های گرافیکی، بهتر و مناسب‌تر خواهد بود.

ارتباط با واحد سفارشات استودیو طراحی و چاپ آوا

ارتباط مستقیم با کارشناسان آوا به منظور ثبت سفارشات درخواستی شما

×

×