بخش های مختلف رشته طراحی گرافیک

بخش های مختلف رشته طراحی گرافیک

فکر می‌کنید اشتیاق، خلاقیت و چشم ‌انداز طراحی مورد نیاز برای حضور در طراحی گرافیک را دارید؟ طراحان گرافیک، حل‌کننده ‌های بصری مشکلات هستند که با تفکر خلاق و استفاده استراتژیک از رنگ، تایپوگرافی، تصاویر و فاصله، با چالش ‌های سخت مقابله می‌کنند.  طراحان با کار بر روی بسیاری از پروژه‌ های طراحی گرافیکی متنوع و متفاوت از مفهوم تا تکمیل، ممکن است در آژانس‌ ها یا در بخش بازاریابی یا بخش خلاقانه یک شرکت کار کنند.اما می خواهیم با انواع مختلفی از تخصص های طراحی گرافیک موجود، در زیر که چهار مورد از رایج ترین زمینه های آن ارائه شده است، آشنا شویم.

بخش های مختلف رشته طراحی گرافیک:

  • طراحی لوگو و هویت برند:

طراحان گرافیک متخصص در هویت برند و لوگوها، هویت های بصری تازه و قدرتمندی را برای برندها، سازمان ها، محصولات و خدمات جدید و موجود طراحی، پیشنهاد و طراحی می کنند. به یاد داشته باشید فونت ‌ها و رنگ ‌ها، لوگو ها در هویت برند نقش اساسی دارند و به انتخاب و چیدمان منحصر به ‌فردی از رنگ ‌ها، شکل‌ ها و طرح‌ ها نیاز دارند که برای نشان دادن برند تقریباً در همه جا استفاده می‌شود. از وب ‌سایت ‌ها گرفته تا ساختمان ‌های شرکت و تبلیغات. هنگام ایجاد یا به‌روزرسانی هویت برند، طراحان ممکن است کارت‌ های ویزیت، سر برگ، آگهی ‌ها و بسیاری دیگر از انواع مختلف خروجی‌ های طراحی گرافیکی با هویت برند جدید تولید کنند.

  • طراحی بسته بندی:

طراحانی که در بخش طراحی بسته بندی فعالیت می کنند باید اشتیاق زیادی به طراحی اشکال سه بعدی از جمله داخل و خارج بسته بندی داشته باشند. وظیفه آنها ایجاد طرح هایی است که از محصول در حمل و نقل محافظت، چشم مصرف کننده را در یک فروشگاه به خود جلب کرده و پس از مشاهده از نزدیک، خریداران را آگاه و متقاعد کند. این نوع طراحی نه تنها شامل اسکیس های اولیه و کار کامپیوتری می شود، بلکه طرح شما را بر روی ماکت های فیزیکی آزمایش می کند تا هر زاویه را بررسی کند. درک مواد بسته بندی و اثرات زیست محیطی آنها از دیگر جنبه های مهم این حرفه است.

  • طراحی وب و موبایل:

طراحان ممکن است بر هر یک از این دو نوع مختلف حوزه طراحی گرافیک تمرکز کنند، به شرط آنکه درباره استاندارد ها و بهترین شیوه های رسانه ای را که برای آن طراحی می کنند، اطلاعات داشته باشند. در این بخش طراحان، صفحات، طرح ‌بندی و گرافیک برنامه‌ ها یا وب‌ سایت ‌ها را طراحی می‌کنند و از نزدیک با توسعه ‌دهندگان همکاری می ‌کنند تا از امکان ‌سنجی و عملکرد مناسب طرح ‌هایشان اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین به برنامه ریزی ناوبری، ساختار و تجربه کاربری یک سایت یا برنامه کمک می کنند و تداوم، نظم و سادگی را در همه صفحات یا صفحه ها ایجاد کنند. دانستن اصول کد نویسی به این حرفه کمک خواهد کرد. نقش های تخصصی تر در طراحی وب و موبایل شامل طراحی تجربه کاربر، طراحی رابط کاربری و معماری اطلاعات می باشد.

  • طرح بندی و چاپ:

طراحان درگیر در طراحی صفحه ‌آرایی و چاپ تلاش می‌کنند تا تعادل کامل بین متن و گرافیک را بیابند، و طرح‌ هایی را ایجاد می ‌کنند که هم از نظر زیبایی ‌شناختی دلپذیر و هم به راحتی برای مجلات، کتاب‌ ها، روزنامه‌ ها، بروشور ها، پوستر ها و موارد دیگر قابل خواندن باشند. برای طراحان گرافیک صفحه ‌آرایی و چاپ، قرار دادن تصاویر و انتخاب فونت و فونت از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است، به ‌ویژه هنگام کار با حجم زیادی از متون. آشنایی با فرآیند های چاپ و تولید نیز برای موفقیت در این حرفه ضروری است.

امروزه در ایران، تقریبا تمامی بخش های رشته گرافیک همگی دارای کاربرد می باشد و البته شرط ورود به آنها در ابتدا داشتن تخصص بوده و می بایست تمامی مراحل را به صورت حرفه ای دنبال کنید.

برای مشاهده نمونه کارهای آوا کلیک کنید

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

×

×