تاثیر بسته بندی بر رفتار مصرف کننده

تاثیر بسته بندی بر رفتار مصرف کننده

طراحی بسته بندی ارتباط مستقیمی با موفقیت محصول شما دارد. هنگامی که محصولات مشابه در یک فروشگاه کنار هم قرار می گیرند، طراحی بسته بندی وجه تمایز آن ها از یکدیگر می باشد. بسته بندی که انتخاب می کنید باید به درستی با محصولی که می فروشید مطابقت داشته باشد، باید تصویر مناسبی را به تصویر کشیده و محصول را به عنوان بهترین انتخاب در ذهن مصرف کننده قرار دهد. چه این اولین طراحی بسته بندی برای محصول شما باشد و چه یک برند معتبر به دنبال طراحی مجدد بسته بندی جدید محصول خود هستید، باید اهمیت داشتن یک طراحی بسته بندی مناسب برای محصول را درک نمایید.

تاثیرگذاری بسته بندی بر روی مصرف کننده:

برندهای برتر هر سال و با توجیه اقتصادی موجه، سرمایه گذاری زیادی روی طراحی بسته بندی محصولات خود انجام می دهند. طراحی، تأثیر مستقیمی بر رفتار مصرف کننده، انتخاب هایی که انجام می دهد و تجربه آنها از محصول دارد. بسته بندی محصول بر تصمیم مصرف کنندگان در مورد پرداخت قیمت درخواستی محصول شما تأثیر مستقیم  می گذارد. بسته بندی با کیفیت معادل ارزش درک شده است، که می تواند منجر به افزایش فروش شود که این امر منجر به افزایش قیمت می گردد.

هنگامی که مصرف کنندگان نمی توانند محصولی را قبل از خرید امتحان کنند، ظاهر بصری بسته بندی به عامل اصلی تصمیم گیری در مورد ارزش ارائه شده توسط محصول در داخل می شود.

بسته بندی بازتابی از برند شما:

طراحی بسته بندی نه تنها بر محصولی که در آن قرار دارد تأثیر می گذارد، بلکه نشان دهنده برند به عنوان یک مجموعه بوده و این چیزی است که همیشه باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، اگر نام تجاری شما برای سنین پایین تر است، می توانید رنگ های روشن را انتخاب کنید، اگر برند شما یک برند لوکس است، ممکن است یک طرح زیبا با طلایی یا بنفش سلطنتی را انتخاب کنید تا نمایانگر چیزی باشد که این برند مخفف آن است.

اگر محصولات موجود در حال حاضر بسته بندی شده دارید، مطمئن شوید که همه محصولات شما ظاهری خانوادگی دارند. طراحی بسته بندی شما باید به طور مناسبی طراحی شده و با مخاطب مورد نظر ارتباط برقرار کند.

تغییر عادات خرید با بسته بندی محصول:

مردم موجودات عادت هستند و این اغلب در تصمیمات خرید آنها منعکس می شود. آنها به محصولات و برندهای خاص وفاداری نشان خواهند داد. هنگامی که یک محصول جدید وارد قفسه ها می شود، بسته بندی آن چیزی است که می تواند آن را برای مصرف کننده جذاب به نظر برساند. برجسته کردن مزایای آن برای مصرف کننده، سهولت استفاده و سایر مزایای آن بر روی بسته بندی محصول می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا یک محصول جدید را امتحان کنند. در مطالعه توسعه منابع شرکتی، محققان دریافتند که مصرف کنندگان در انتخاب اقلام برای خرید به روال خود پایبند هستند. با این حال، زمانی که آنها محصولات جدید را امتحان می کنند به این دلیل بود که استفاده از اقلام آسان به نظر می رسید و قیمت مناسبی داشتند. نشان دادن سهولت استفاده از محصول از طریق طراحی بسته بندی به مصرف کنندگان کمک کرد تا احساس راحتی بیشتری با محصول جدید داشته باشند و احتمال خرید آن را افزایش دهند.

برای مشاهده نمونه کارهای آوا کلیک کنید

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

×

×