طراحی بسته بندی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی

طراحی بسته بندی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی

ممکن است متوجه نباشید، اما ما به عنوان مصرف‌کننده حدود 5 تا 7 ثانیه زمان نیاز داریم تا در فروشگاه تصمیم خرید بگیریم، و در یک سفر متوسط ​​به سوپرمارکت، می توانید در معرض بیش از 40000 محصول مختلف قرار بگیرید که همگی برای جلب توجه شما با یکدیگر در حال رقابت هستند، این اتفاق حاوی خبری بسیار مهلک است؟! یعنی بسته بندی و محصول ما چقدر امکان فروش در فروشگاه یا سوپر مارکت را دارد؟

برای کمک به برجسته شدن محصولات در قفسه، برندها از رنگ های قابل توجه و مجموعه ای از ویژگی های که باعث راحتی و درگیری ذهن مخاطب می باشد، استفاده می کنند. ممکن است چندین تیم از طراحان، خریداران، فن‌آوران و مدیران کیفیت وجود داشته باشند که همگی ماهها برای عرضه یک محصول در فروشگاه تلاش می‌کنند، چرا؟ از آنجا که آنها می دانند بسته بندی می تواند تفاوت بین فروش یا عدم فروش باشد.

طراحی بسته بندی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی:

با توجه به آمارهایی که به تازگی منتشر شده است، تقریبا یک سوم تصمیم گیری در مورد محصول مربوط به بسته بندی آن می باشد و بیش از 70 درصد تصمیمات در مورد محصول و خرید در داخل فروشگاه انجام می گیرد. مهم نیست که بسته بندی توجه مصرف کننده را به خود جلب کنید، بلکه باید بسته بندی های کاربردی و محافظی را تهیه کنید که به هدف خود عمل کند. تحقیقات نشان داده است که 45 درصد از مصرف کنندگان برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه های منفی خود به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند. اگر بسته ‌بندی شما انتخاب نمی‌شود، از واکنش های آنلاین متعجب نشوید که می‌تواند به تصویر برند شما آسیب دائمی وارد کند.

بسته بندی با کیفیت نه تنها بر نظر مصرف کننده تأثیر می گذارد، بلکه بسته بندی کارآمد می تواند باعث صرفه جویی ملموس در هزینه شود. خسارت محصول در حمل و نقل در کشورهای توسعه یافته کمتر از 5 درصد است، اما در کشورهای در حال توسعه، خسارت می تواند به 30 درصد برسد.

6/66 درصد از مصرف کنندگان، با توجه به بسته بندی شیک و جذاب محصول جدید را امتحان می کنند. جالب است بدانید 9/9 درصد از مصرف کنندگان، از بسته بندی محصول مجددا استفاده می کنند، این بدین معنی است که دامنه برند شما فراتر از خرید اولیه می باشد.

برای مشاهده نمونه کارهای آوا کلیک کنید

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

×

×