آیا طراحی گرافیک به عنوان شغل خوب است؟

آیا طراحی گرافیک به عنوان شغل خوب است؟

طراحی گرافیک یک حرفه عالی برای افرادی است که متفکرانه خلاق هستند و از هنر، فناوری و ارتباطات لذت می برند. نیازهای طراحی در هر صنعتی وجود دارد، بنابراین طراحان گرافیک فرصت های زیادی برای انجام مجموعه ای از پروژه های جدید و هیجان انگیز دارند. همچنین می تواند یک حرفه بسیار رضایت بخش باشد، زیرا طراحان گرافیک می توانند تأثیر دنیای واقعی کار خود را مشاهده کنند.

چشم انداز شغلی طراحی گرافیک:

طراحی گرافیک یک ابزار بازاریابی مهم است، بنابراین یک طراح می تواند به بسیاری از محیط های کاری ارزش بیافزاید. با این حال، تقاضا برای طراحان گرافیک بسته به صنعت متفاوت است. اداره آمار کار ایالات متحده گزارش می دهد که فرصت های شغلی برای طراحان گرافیک در صنعت نشر رو به کاهش است. با این حال، در طراحی سیستم ‌های کامپیوتری و خدمات مرتبط، انتظار می ‌رود که نیاز به طراحان گرافیک افزایش یابد زیرا شرکت ‌های بیشتری حضور دیجیتالی خود را افزایش می‌دهند.

همچنین فرصت‌ های زیادی برای طراحان گرافیک وجود دارد که به سایر زمینه‌های طراحی منشعب شوند. طراحان گرافیک مهارت های قابل انتقال زیادی دارند که می تواند به آنها کمک کند تا به حرفه های مرتبط مانند طراحی UX/UI یا توسعه وب منتقل گردد.

آیا این شغل نیاز به تجربه دارد؟

بسیاری از شرکت ها به دنبال طراحان گرافیک با تجربه دنیای واقعی هستند. راه های مختلفی برای کسب این تجربه وجود دارد، در حالی که تجربه کاری مرتبط برای بسیاری از کارفرمایان ارجح است، پروژه های شخصی، پروژه های داوطلبانه و دوره های کارآموزی همگی می توانند مهارت های شما را به نمایش بگذارند.

اکثر مشاغل طراحی گرافیک به حداقل یک سال تجربه نیاز دارند، اگرچه شرکت های کوچکتر تمایل به ملایمت بیشتری دارند. اگر تجربه زیادی ندارید، یک مجموعه قوی با طیف وسیعی از پروژه های شخصی می تواند به کارفرمایان علاقه مند شود. حتی زمانی که برای مشاغل طراحی گرافیک درخواست می دهید، می توانید فوراً کار آزاد را شروع کنید تا نمونه کارهای خود را بیشتر بسازید.

تبدیل طراحی گرافیک به طراحی UI/UX:

برای انتقال از طراحی گرافیک به طراحی UX و UI، باید مهارت‌های طراحی مرتبط خود را با مهارت‌های UX و UI تکمیل کنید، این مهارت‌ها را به کار ببرید، یک نمونه کار خلق کنید و شبکه‌سازی را شروع کنید.

پیشینه در طراحی گرافیک دارای مهارت های قابل انتقال بسیاری است. به عنوان مثال، توجه به جزئیات، تفکر خلاق و حل مسئله همگی در طراحی UX و UI نیز مفید هستند. برای انتقال موفقیت آمیز به طراحی UX و UI، چند مرحله وجود دارد که طراحان گرافیک می توانند انجام دهند:

یادگیری مهارت ها و ابزارهای لازم:

در حالی که طراحان گرافیک قبلاً به یک پس‌ زمینه طراحی قوی مجهز شده‌اند، نقش‌های UI و UX  به مهارت‌ های بیشتری مانند طراحی واکنش‌گرا و طراحی تعاملی نیاز دارند. همچنین می‌خواهید با ابزارهای ضروری مانند Sketch و InVision آشنا شوید. گزینه‌های زیادی برای یادگیری UX و UI وجود دارد، مانند بوت کمپ های موجود در دنیای اینترنت که می توانند شما را در طول این مسیر کمک کنند.

استفاده و تمرین مهارت های جدید:

هنگامی که اصول اولیه را آموخته اید، شروع به کار بر روی پروژه های UX و UI کنید. وب‌سایت ‌ها و برنامه ‌های موجود را دوباره تصور کنید، به این فکر کنید که چگونه آن را بهتر می‌کنید و یک نمونه اولیه را کنار هم قرار دهید. همچنین کار روی پروژه های داوطلبانه را در نظر بگیرید که می تواند تجربه و فرصت های شبکه ای ارزشمندی را به شما بدهد. اگر در حال حاضر به عنوان یک طراح گرافیک مشغول به کار هستید، به مشارکت فعال در فرآیند طراحی UI و UX در محل کار خود فکر کنید و از همکاران خود یاد بگیرید.

ایجاد نمونه کار:

مشابه طراحی گرافیکی، داشتن نمونه کارها هنگام درخواست برای مشاغل UX و UI ضروری است. کارفرمایان می خواهند شواهدی از مهارت های یک نامزد شغلی ببینند. روی پروژه های شخصی و داوطلبانه کار کنید تا پورتفولیوی یا همان نمونه کارهای خود را رشد دهید. همچنین ممکن است بخواهید کارهای طراحی گرافیکی خود را نیز برای نشان دادن طیف وسیعی از مهارت های خود بگنجانید.

برقراری ارتباط با طراحان:

هر چه زودتر شروع به برقراری ارتباط کنید. شبکه شما ممکن است به فرصت ‌های آینده در UX و UI منجر شود. در جامعه UX و UI محلی خود درگیر شوید و در مسابقه ها شرکت کنید تا مهارت های خود را تمرین کنید و با طراحان و توسعه دهندگان دیگر فعالیت کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

×

×