تاثیر روابط عمومی بر کسب و کارهای کوچک

تاثیر روابط عمومی بر کسب و کارهای کوچک

یکی از بزرگ‌ ترین عوامل در مورد کسب ‌وکارهای کوچک این است که جایی برای رفتن وجود ندارد، و روابط عمومی را به یک پیروزی آسان تبدیل می‌کند. بسیاری از صاحبان و اپراتورهای مشاغل کوچک به خوبی از پیشرفت در بازاریابی، فروش و سایر عناصر آگاه هستند، اما اهمیت روابط عمومی در موفقیت کسب و کار خود را کاملا درک نکرده اند.

برخی از عناصر روابط عمومی:

  • کیت های مطبوعاتی
  • بیوگرافی اجرایی و کارمند
  • اعلامیه های مطبوعاتی
  • توضیحات محصول
  • تبلیغات بنری یا پست های وبلاگ
  • نمونه های محصول

بیایید چند روش را بررسی کنیم که ابزارهای روابط عمومی مانند اینها می توانند تأثیر قابل اندازه گیری بر کسب و کار کوچک شما داشته باشند.

تاثیر روابط عمومی بر کسب و کارهای کوچک:

  • ترویج تصویر و ارزش برند:

تلاش های روابط عمومی اغلب منبع مهمی برای انتقال تصویر و ارزش های برند شما به مشتریان است. به اشتراک گذاری ارزش ها با مشتریان می تواند ارزشمند باشد، زیرا 89 درصد از مصرف کنندگان می گویند که به برندهایی که واقعاً ارزش های آنها را به اشتراک می گذارند وفادار هستند. برای مثال، اگر خدمات عالی به مشتریان چیزی است که می‌خواهید مشتریان هنگام فکر کردن به کسب‌وکار شما به خاطر بسپارند، از یک ارائه‌ دهنده مرکز تماسیا همان کال سنتر استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر سؤال و مشکلی فوراً و برای خوشحالی مشتری رسیدگی می‌شود. مهم است که در اینجا واقعاً از حاکمیت پیروی کنید، و واقعاً تصویر و ارزش‌ هایی را که برای مشتریان تبلیغ می‌کنید، زندگی کنید تا از هر گونه مشکل شرم‌ آور در این مسیر جلوگیری کنید.

  • دو برابر شدن روابط:

وقتی وارد دنیای روابط عمومی می‌شوید، ممکن است برای به دست آوردن توزیع گسترده‌ تری از مطالب خود با یک آژانس همکاری کنید. این یک گزینه عالی است، زیرا به شما امکان می دهد به تمام روابط و ارتباطات از قبل ایجاد شده آنها دسترسی داشته باشید. انتخاب آژانس مناسبی که مصرف کنندگان به آن اعتماد دارند گام مهمی در ایجاد تصویر و شهرت برند شما از طریق روابط عمومی است.

  • تاثیرگذاری بر بازار:

در حالی که تبلیغات عالی است و محصول یا خدمات شما را در سر مصرف کنندگان قرار می دهد، روابط عمومی راهی برای تأثیرگذاری دائمی بر فضای بازار شما است. به عنوان مثال، استفاده از روابط عمومی برای ارتقای پایداری در بازار شما می تواند به طور بالقوه نظر مصرف کنندگان را به سمت ارزش های سالم شما سوق دهد و باعث شود که آنها به دنبال همین ارزش در رقابت شما باشند. تبدیل شدن به بخش تأثیرگذار در بازار خود به این معنی است که در جلب علاقه مشتری و در نهایت پول موفق بوده اید.

  • ایجاد رابطه برند با جامعه:

مصرف کنندگان عاشق رابطه با برند خود هستند و این رابطه جامعه ای از خریداران همفکر را ایجاد می کند. برای ارتباط با مخاطبان خود از داستان های شخصی و دلگرم کننده استفاده کنید. هرچه ارتباط شخصی بیشتری با خریداران فردی داشته باشید، شاهد تحقق جامعه بیشتر خواهید بود. این در رسانه‌ های اجتماعی بسیار مشهود است، جایی که گروه‌هایی از مشتریان و مشتریان بالقوه دور هم جمع می‌شوند، بنابراین داستان‌ها و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند و شما می‌خواهید پلتفرم آنها باشید! برای فروشندگان تجارت الکترونیک، شراکت با مشاغل مورد اعتماد و ترویج ابزارهای راحت مانند USPS Shipping API را در نظر بگیرید، که تحویل شما را به موقع نگه می‌دارد و مشتریان شما را در مورد مکان هر بسته در هر زمان مطلع می‌کند.

  • معرفی خود به عنوان یک متخصص:

از روابط عمومی استفاده کنید تا خود را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کنید و با انتشار وبلاگ ها، مقالات و بیانیه های مطبوعاتی که به خوبی تحقیق شده و به طور ماهرانه نوشته شده اند، به عنوان یک رهبر فکری مهار کنید. بسیاری از کسب‌ و کارها ترجیح می‌دهند محصولات خود را با استفاده از متخصصان صنعت با دسترسی دورتر تبلیغ کنند، اما قرار دادن خود به عنوان یک متخصص به تنهایی به این معنی است که کمتر می‌توانید برای روابط عمومی و بازاریابی عالی خود به افراد خارجی اعتماد کنید.

  • همکاری با اینفلوئنسرها:

اگر نوشتن و انتشار کار شما نیست، اینفلوئنسرهای زیادی در هر فضای بازار وجود دارند که آماده هستند داستان شما را برای دنبال کنندگان خود بازگو کنند. اینفلوئنسرها می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت با جامعه خود روابط محکمی ایجاد کنید، بنابراین با وبلاگ نویسان، YouTubers و رسانه هایی که ارزش های شما را به اشتراک می گذارند و بر فضای بازار شما تأثیر می گذارند، ارتباط برقرار کنید. بسیاری متوجه می شوند که یک سرمایه گذاری کوچک بر روی اینفلوئنسرهای مناسب می تواند بسیار فراتر از یک کمپین بازاریابی ایمیلی غیرشخصی باشد که هدف آن افراد غریبه است که امیدوارید آنها را تبدیل یا تحت تأثیر قرار دهید.

روابط عمومی خوب این است که برند شما را در ذهن مشتریان نگه دارید و منبع اطلاعاتی مورد اعتماد آنها باشید. این امر مستلزم به روز رسانی و مشارکت مداوم در بازار است. هرچه اطلاعات جدید و ارزشمندتری در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید، ارتباط شما قوی تر خواهد شد و مشتریان شما بیشتر روی محصول و شرکت شما سرمایه گذاری خواهند کرد. کسب‌ و کارهای کوچک پس از خشکسالی طولانی‌ مدت و الهام‌ گرفته از کووید 19 به همه کمک‌ هایی که می‌توانند دریافت کنند، نیاز دارند، بنابراین امروز روی موفقیت روابط عمومی خود سرمایه‌گذاری کنید!

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

×

×